Hogyan szólhatok hozzá a bloghoz?

Blog, interakció, online marketing

A blog felülete csodálatos alkalmat teremt a párbeszédre, a hozzászólásra, a vitára, “elegánsabban” megfogalmazva az interakcióra.
Ennek óriási jelentősége van az online marketingben, közelebbről a keresőmarketingben, és még jobban szűkítve a jelentéstartalmat – a keresőoptimalizálásban.

Ezt a jótékony hatást a hozzászólás több csatornán át éri el.

  • Egyfelől a hozzászólás tartalma által növelhetjük a cégünkre, személyünkre vonatkozó goodwill-t, jó hírnevet,
  • másfelől a linkünk által a honlapunk látogatottságát, erejét,
  • sőt ezen tényezők által a keresőkben elfoglalt helyezésünket is (ami tovább növeli látogatottságunkat).

A hozzászólás technikája

Ahány ház, annyi szokás – vagyis ahány blog, annyiféle megoldás lehetséges.
Van, ahol a hozzászóló nevének, e-mail címének, honlapja címének (már ha az utóbbi van egyáltalán) megadása után egy captcha kitöltését is el kell végeznie. Ez lehet betűk és számok kombinációja, mint ebben a példában:

Captcha a biztonság érdekében

de lehet képek kombinációja is.

Ha konkrétan ezt a blogot vesszük górcső alá, akkor a hozzászólás mezőbe lépve ez a kép fogad bennünket:

Hozzászólás mező

A hozzászólás megírása után annak elküldéséhez két lehetőségünk kínálkozik:

  1. rákattintunk a négy kis ikon valamelyikére és vagy  a WordPress.com-on, vagy a Twitter-en, vagy a Facebook-on vagy a Google Pluson át (feltéve, hogy az adott helyen regisztrált felhasználók vagyunk) engedélyezzük önazonosságunk megadását és küldjük a hozzászólást;
  2. kitöltjük a megadott mezőket majd rákattintunk a Hozzászólás küldése gombra.

A blogok gazdáinak jelentős része valamilyen védelmet használ a kéretlen reklámok, a rosszindulatú hozzászólások ellen, így ne lepődjünk meg, ha hozzászólásunk nem azonnal jelenik meg.
Vagy kapunk értesítést vagy nem, de lehetséges, hogy gondolataink csak azt követően jelennek meg, miután ellenőrizte a blog adminisztrátora: releváns, normális hozzászólást küldtünk a blogjára.

Ahol technika működik, és ráadásul emberi tevékenység is van a dologban, ott hamar bekövetkezhet műszaki vagy emberi hiba.
Ezért hosszabb, fontosabb hozzászólásainkat elküldés előtt érdemes másolatban megőrizni, hogy hiba esetén ne kelljen újraírni azt.

*****

A hozzászólások moderálásával kapcsolatban ezt az írást ajánlom:

A moderáció szükségességéről

A válaszatás fontosságáról:

Miért érdemes válaszolni a blog hozzászólásokra?

4 thoughts on “Hogyan szólhatok hozzá a bloghoz?”

  1. Amellett, hogy ebben igazad van, még egy tendenciára is érdemes figyelnünk. Ez pedig nem más, mint hogy a blogok világáról áttevődött a hozzászólások jelentős mennyisége a Facebookra.
    Viszont eszembe juttattál egy korábbi bejegyzést a Bognár Stúdió seo-keresőoptimalizálás blogjából, amit most PS be is integrálok a bejegyzésbe.

  2. A sikeres keresőoptimalizálás (SEO) egyik komoly pillére a folyamatos és széles jelenlét az Interneten.
    Persze ez nem holmi passzió miatt van így, hanem azért, hogy minél több látogatóhoz eljusson a hírünk és címünk.
    A Bognár Stúdió valamennyi itt megnevezett platformon jelen van, sőt még a Trumbl-ot is ide vehetjük. (Ez egy microblog fajta.)

Hozzászólás