A Google profil

Google ProfilMi is az a Google profil? Hirdetés nélküli reklámlehetőség, kapcsolatfelvételi és többféle kommunikációs lehetőséget rejt magában. Igen, valójában egy nagy közösségi oldalon vagy, amit nem ennek hívnak.

Kitöltött profilodon keresztül érdeklődők is felvehetik veled a kapcsolatot, ha engedélyezed az üzenetküldést. Profilodnak külön URL is címe lesz, amit bárkivel megoszthatsz, de a rutinosabbak rá is keresnek.

Google nyilvános profil

A Ki vagyok? kérdés egy nagyon fontos eleme profilodnak, mert itt
tudod röviden, mindenki számára eljuttatni rólad, cégedről, kínálatodról azt a reklámot, ami ingyenes, és az egész Google közösség rátalálhat. Ezért nagyon fontos ennek pontos, rövid megfogalmazása.

A linkek az a rész, ami miatt időnként a profilt szerkeszteni fogod. Amikor már átgondoltan kiépítetted weboldalad, webhelyeidet, blogodat, és / vagy fórumodat. Akkor ide mindegyik linkjét szépen beírod, hogy aki keres, megtalálhassa.

A nem nyilvános kapcsolattartási információk kitöltése neked segít, ha rokonoknak, barátoknak, közeli ismerősöknek elküldöd a hozzáférési lehetőséget. A felvételkor közvetlenül megadhatod a kívánt személyek e-mail címét, vagy kijelölheted őket ugyanitt címtáradból. Az ide felvett személyek bármikor törölhetők a listából.

Ha céges fiókod van, javaslom, különösen ha széles körben ismertté teszed kapcsolati adataidat, gondold át, van-e benne létjogosultsága:

  • magán e-mail címnek,
  • otthoni telefonszámnak,
  • otthoni címnek,
  • nem munka célból használt azonnali
    üzenetküldő elérésnek.

Az itt létrehozott csoportokba felvettek a változásokról könnyen értesülhetnek anélkül, hogy mindenkinek külön el kéne küldened az információt. Elég, ha profilod URL címét tudják. Kényelmes és hasznos eszköz.

Profilodhoz kapcsolódóan Picasa albumokból, Flickr, vagy más fotószolgáltatónál elhelyezett képeket is megmutathatsz látogatóidnak.

Ugyancsak profilodnál láthatók saját aktivitásaid a Google Zümm és a Google Sidewiki területeken.

A Google Sidewiki

Azok számára érhető el, akik letöltik böngészőjükbe a Google Eszköztárat. Magát a Sidewikit bármely oldalról eléred, bármely általad látogatott oldalhoz, az ottani tartalom bármely részéhez megjegyzést fűzhetsz. Ugyanígy láthatod, hogy mások mit írnak, gondolnak az adott oldalról.

Különösen akkor érdekes, hogy ilyen eszközt használj, ha saját weboldalad, blogod van. Így olyan látogatói véleményeket is megismersz, amit az oldaladon belül soha nem írnának meg.

A legtöbb weboldal / blog tulajdonosnak fogalma sincs erről az eszközről. Nem a használatáról nem tud, a létezéséről sem. Alakítja az oldalát jól-rosszul anélkül, hogy a látogatók véleményét tudná.

Ha komolyan gondolod a netes megjelenést, részvételt, nélkülözhetetlen eszköz. Segítségével egyébként válaszolni is lehet a megjegyzés írójának.

Fontos tudni, hogy a Sidewiki megjegyzések oldalanként, illetve oldalon belüli tartalomrészhez is írhatók. A böngészőterület bal oldalán egy dupla nyíl jelzi, ha van vonatkozó megjegyzés. Tesztelendő új bejegyzéseket érdemes időnként mondatonként  is végigkattintani.

NessieGraf

13 thoughts on “A Google profil”

  1. Kedves Nessie!
    Ez megint nagyon jó és bőséges információt nyújtasz.
    A hozzászólásom előtt mentem is beállítani rendesen a profilomat, hogy ne kelljen majd szégyenkeznem előtted emiatt 🙂
    A Sidewiki-t viszont kipróbáltam korábban és el is tüntettem a honlapomról. Különösen a céges honlapok esetén lehet rizikós, hogy a terminátorok, nótórius spammelők esetleg teleszórják szeméttel, igaztalan, sértő megjegyzésekkel.
    Általában minden webegységem interaktív, tehát számos lehetőséget nyújtok a párbeszédre – tehát a Sidewiki nekem nem nagyon hiányzik. Ezzel egyetértesz?

  2. Kedves László!

    Nem értek egyet Sidewviki témában. Az ugyanis tőled független. Nem feltenni kell a honlapra, hanem tudni, hogy létezik. Ellenőrizni, miket írnak rólad.

    Attól, hogy te nem látod, még léteznek az írások. Ha látod, tudsz válaszolni, látod, hány ember találja hasznosnak az infót. Ha nem igaz, lehetőséged van visszaélés bejelentésére. Ha nagyon szépet írtak, megoszthatod több helyen, akár Facebookon is.

    Sokan és sokat beszélgetnek SEO, meg marketing eszközökről. Én azt mondom, légy ott minden kilométerkőnél. Ha teheted kérj meg ismerősöket, írjanak rólad a Sidewikibe is. Szavazzanak a jobb írásokra. Megtérül.

  3. Sándor! Ügyesen fogalmazd meg, amit el akarsz juttatni az emberekhez! Ha van bármilyen weboldalad, blogod, ilyenek, feltétlenül tedd be a linkek közé! Gyorsítja a jó helyre kerülést, hiszen plusz hivatkozás. Érvényes rá ugyanaz, mint más dolgokra: más legyen a szöveg, mint másutt. Az azonos tartalom mindig rontja a keresési eredményeket.

  4. Az én Google profilom most ilyen:
    http://www.google.com/profiles/bognarstudio
    Két helyről meg is linkeltem, mert minimum két link kell ahhoz, hogy a kereső tudomást szerezzen egy webhelyről!
    Erről jut eszembe:
    Sokan pénzt kérnek azért, hogy ők majd beregisztrálják a webegységeket a keresőkbe – de rájuk ne hallgassunk. Gondoljuk csak el: milyen kereső az, amelyik nem talál meg egy friss honlapot (két rámutató link segítségével sem)? Olyan keresőbe alighanem regisztrálni is felesleges 🙂

  5. Azt azért érdemes tudni, hogy egy nap alatt semmilyen módszerrel nem lesz első oldalas senki. Pénzt viszont csak komplett optimalizálásért reális kérni.

    Viszont van néhány címtár, ami jót tesz a keresésnek is és ahova érdemes regisztrálni a honlapokat. Vannak jó magyarok (lap.hu linkpark.hu), de azok esetében sokszor jobban jár a regisztrálni kívánó, ha saját címtárat hoz létre. A legnagyobb nemzetközi a dmoz.org ajánlom figyelmedbe.

  6. @ NessieGraf
    1.) Egy nap alatt persze, hogy nem megy, ilyesmit nem is állítottam. Sőt, azt sem mondtam, hogy a regisztráció egyenlő volna az optimalizálással (és persze ezt te sem mondtad rólam).
    2.) Az optimalizálással történetesen elég sokat foglalkoztam az utóbbi években – s leszámítva egyebek mellett a Google-profilom hiányosságait, amelyeket most a jóvoltodból korrigáltam – jónéhány saját tapasztalatra is szert tettem. Pl. ezeken az oldalakon osztom meg tapasztalataimat:
    http://keresooptimalizalas-seo.hu/
    3.) A DMOZ sok szerző szerint haldoklik, s magam is úgy látom, hogy tényleg így van. Új honlappal való szereplésre már régóta nem látok példát.
    4.) A linktárak között is verseny dúl. Ezért nem az a döntő, ki mit állít magáról, hanem a tények, amelyeket “kisérleti úton” és tapasztalattal rendelkező szerzőktől szerezhetünk be.
    A linkekről magam is több helyen írtam. Az egyik ilyen hely, ahonnan több, a témában kelt írásomra lehet eljutni: http://seoblog.bognarstudio.hu/linkepites-link-building-a-tavcso-masik-felen/

  7. @László!

    Szerinted miért itt írok és nem máshol? Lehet, hogy megnézem, ki milyen szinten van abban amit csinál? 🙂

  8. @NessieGraf
    Szerintem azért publikálsz itt, mert ez egy tudásmegosztó hely és
    a.) van mit megosztanod
    b.) öröm számodra, hogy megoszthatod
    c.) és azok számára is, akik ide járnak olvasni!
    És ez remélem, így is marad!

    (Amúgy megjegyzem, hogy blog olvasóink eddigi száma meghaladja a 12.500-at.)

  9. Ma, okt. 21-én megnéztem, hogyan is állok a profilommal, amelyre e blog oldaláról is adtam linket (minden szentnek maga felé hajlik, ha online kísérletről van szó), de máshonnan is. (Profilra linket? – szokatlan eljárás, de ez a blog egyebek mellett a kísérletek terepe is.)
    Egy dolgot tudok csak megállapítani: a Google aug. 17-én olvasta be utoljára a profilom tartalmát, vagyis – finoman szólva – nem sűrűn néz a profilomra. Persze ez még nem jelent semmi rosszat, ebből még akármi is lehet. De még nincs belőle akármi – ennyi bizonyos!

  10. László! Nem szabad elfelejteni, hogy ez nem olyan, mint egy weboldal. Viszont ha egyszer bekerül a keresőbe, megéri, hogy létrehoztad.

    Gyorsításra kipróbálhatod, hogy beteszed a Névjegyek fülhöz a hivatalos elérési adataidat, megadsz egy listát, kik láthatják, majd azoknak kiküldöd a profilod címét.

    Magyarázatnak kiváló: “Itt mindig megtalálhatod, ha változott a telefonszámom, nyitottam egy új weboldalt, blogot. Hamarabb eljut hozzád az infó, mint levélben.”

    Meglátod, milyen hamar megleszel. 🙂 Sőt, ha eszébe jut valami, onnan azonnal elküldheti levélben.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.