Érzelmi marketing?

NEO FM, Sláger Rádió, Danubius

Mottó:
“Nem akarták, hogy a termék eltűnjön, vagyis, hogy az érzelmük eltűnjön, aztán történt, ami történt.”
Fojtik János, Veres Zoltán – Elnyújtott élvezet (Akadémiai Kiskönyvtár 2006.)

A magyar marketing ismert szerzői, a mottóban a New Coke esetét írják le.
Az történt, hogy a vizsgálatok, a kutatások szerint a majdani fogyasztók igen kedvezően fogadták a terméket, de annak ismerete nélkül, hogy ez nem egy piaci kínálatot bővítő termék, hanem a régi Coke leváltására született ital. Így, amikor ezzel a metódussal találkoztak vele a piacon, a szeretett termék helyett, akkor, persze, elszabadult a pokol.

Nem kell az új termék, ha a régi bevált

A New Coke analógiája jut mindig eszembe, amikor a NEO FM és a konyhánk egykori kapcsolatára gondolok.
A feleségem korábban mindig a Slágert hallgatta a konyhai tesz-vesz közben, elsőrendűen a zenéjét kedvelte, (s nem a B-B párosért rajongott).
Amikor a Sláger elhallgatott és megszólalt az egészen más zenét produkáló NEO FM, akkor néhány nap “szenvedés” után az asszony megkért – tekerjem valahová máshová, mondjuk a volt Danubius helyére a rádiót. (Magasan van nagyon a készülék, ezért férfi-feladat a kereső tekerése.)
Ám ott sem az a zene szólt, amelyet korábban a Sláger produkált. Néhány nap szenvedés után…

Tehát a NEO gyakorlatilag érzelmi veszteséget okozott még azoknak is, akik a politikai csetepaté nélkül, a B-B páros vonaglása nélkül értelmezték a helyzetet, vagyis nem ezek miatt, hanem a megszokott (zenei) termék elvesztése miatt “tekertek el”.
Vagyis a NEO Coke ízetlen, szagtalan, sőt büdös a megszokott zene nélkül (és nem is ér messzire, mert visszajön, mint egy bumeráng).

***
Egyéb rátekerések:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.